Nahrávám...
  •  

    Sova Rozárka vypravuje

    Seznámení s knihovnou prostřednictvím pohádky vyprávěné maňáskem sovou Rozárkou.

     Hledání pohádkových postav v knihovně.

            -   Představení známých knih z večerníčků.

            -   Čtení pohádky.

            -   Prohlížení knih.

    Realizace: Hantáková

     

    Jak vzniká kniha

    Během besedy se děti dozvědí, jak vzniká kniha a jak se ke knihám chovat.

    Povídání „Jak vznikne kniha?“
    Hra: řazení obrázků-jak vzniká kniha (kreativní aktivita)
    Hra: hledání psacího stroj pro spisovatele (pohybová aktivita)
    Povídání „Jak se chováme ke knížce“
    Hra: rozdělení obrázků podle toho, co se s knihou dělá a co ne (kreativní aktivita)
    Prohlížení knih

    Realizace: Hantáková

     

    Večerníčkové povídání

    Seznámení s postavou Večerníčka, jak dlouho ho známe.

    Povídání o knížkách, ilustrace – ukázky knih
    Čtení pohádky
    Výroba čepice
    Prohlížení knih

    Realizace: Fořtová

     

    I. stupeň ZŠ

     

    Poprvé v knihovně (1. třída)

    Seznámení se základními pojmy: knihovna, knihkupectví, spisovatel, ilustrátor.

    Zacházení s knihou.
    Orientace v knihovně-knihy pro začínající čtenáře.
    Jak se stát čtenářem knihovny.
    Čtení ukázek z knih.
    Postavičky z večerníčků – kviz.

    Realizace: Fořtová

     

    Dům plný knih (2. třída)

    Označení a uspořádání knihovního fondu beletrie, informace o naučné literatuře.

    Opakování základních pojmů – knihovna, knihkupectví, spisovatel, ilustrátor.
    Označení a uspořádání knihovního fondu beletrie, informace o naučné literatuře.
    Ukázky nejčtenějších knih.
    Literární kviz.

    Realizace: Fořtová

     

    Když se řekne knihovna (3. – 5. třída)          

    Seznámení s knihovnou, jak to v knihovně chodí, co se dělá v knihovně kromě půjčování knih.

    Rozdělení knihovního fondu.
    Uspořádání dětských knih-krásná a naučná literatura.
    Jiné aktivity v knihovně.
    Knižní novinky a nejčtenější knihy.
    Práce s knihou dle vlastního výběru a čtení.

    Realizace: Fořtová, Hantáková

     

  • I. stupeň ZŠ

     

    Sova Rozárka vypravuje (1. třída)

    Seznámení s knihovnou prostřednictvím pohádky vyprávěné maňáskem sovou Rozárkou.

    Představení známých knih z večerníčků.
    Čtení pohádky.
    Práce s knihou dle vlastního výběru.

    Realizace: Hantáková

     

    Bojíte se rádi (1. – 5. třída)

    Co je strach, jak se mu bráníme.
    Strašidelné bytosti v knihách.
    Čtení ukázek z knih.
    Test strašidel.
    Práce s knihou dle vlastního výběru.

    Realizace: Hantáková

     

    Josef Lada (2. – 3. třída)

    Vyprávění o jeho životě.
    Dílo.
    Kvíz, soutěž.

    Realizace: Fořtová

     

    Pohádkový kolotoč (2. – 3. třída)

    Děti se dozvědí, co je pohádka, jaké jsou druhy pohádek.

    Čtení pohádky(děti).
    Základní znaky pohádky.
    Druhy pohádek (klasická, autorská, moderní pohádka).
    Hrajeme se s pohádkou – hádanky o pohádkách, hra na básníka.
    Práce s knihou dle vlastního výběru.

    Realizace: Hantáková

     

    Na slovíčko s básníkem (2. -4. třída)

    Děti se hravou formou seznámí s různými druhy básní (říkadla, hádanky, píseň, veršovaná pohádka, rozpočítadla, limerik).

    Čtení básní ve dvojicích.
    Základní znaky básně (rým, verš, sloka, báseň, básnická sbírka).
    Hrajeme si na básníky (rýmy, doplňovačky, hádanky, psaní básničky).

    Realizace: Hantáková

     

    Dětský hrdina (2. – 5. třída)

    Povídání o hrdinech knih, kdo je hrdina.

    Můj oblíbený literární hrdina – prostor pro děti.
    Autoři dětských knih.
    Čtení ukázek z knih.
    Práce s knihou dle vlastního výběru.

    Realizace: Hantáková

     

    Macourkoviny aneb moderní pohádka je také pohádka (3. - 4. třída)

    Rozdíl mezi klasickou a moderní pohádkou.

    Hrajeme si s pohádkou – křížovky.
    Čtení ukázek.
    Práce s knihou Miloše Macourka.

    Realizace: Hantáková

     

    Velikonoce (3. – 5. třída)

    Vyprávění o Velikonocích.

    Zvyky.
    Pohádky a básničky – čtení.
    Kvíz, koledy.

    Realizace: Fořtová

     

    Vánoce (3. – 5. třída)

    Vyprávění o Vánocích.

    Zvyky, tradice u nás i ve světě.
    Pohádky, povídky – čtení.
    Kvíz.

    Realizace: Fořtová

     

    Dobrodružství v knihovně s Analfabetou Negramotnou (4. – 5. třída – 90 minut)

    Netradiční seznámení s literárními žánry.

    Vyprávění příběhu spojené s aktivitami.
     Čtení ukázek.

    Realizace: Hantáková

     

    Máme rádi dobrodružství (4. – 5. třída)

    Co je dobrodružství, žánry dobrodružné literatury.

    Řazení nejčtenějších knih do žánrů dobrodružné literatury.
    Čtení ukázek z knih.
    Literární kviz.
    Práce s knihou dle vlastního výběru.

    Realizace: Hantáková

     

    O pověstech (4. – 5. třída)

    Povídání o pověstech.

    Čtení ukázek z knih.
    Regionální pověsti.
    Kvíz.
    Soutěž pro 5. ročník.

    Realizace: Fořtová

     

    Podzim a zima ve zvycích a obyčejích (4. – 5. třída)

    Podzimní a zimní svátky – vyprávění.

    Posvícení, Halloween, Advent, Mikuláš, Nový rok, Tři králové, Masopust, Valentýn.
    Čtení k tématu.

    Realizace: Fořtová

     

    Vyprávění o Praze (4. – 5. třída)

    Vyprávění o historii:
    Hradčany-Pražský hrad
    Nerudovka
    Karlův most
    Staroměstské náměstí
    Čtení ukázek – básničky, pověsti.
    Praha v testu

    Realizace: Fořtová

     

    Můj nekonečnýýýýýýýý mozek (3–5. třída – 60 minut)

    Paměť je nedílnou součástí procesu učení, je nezbytná při osvojování nových dovedností a znalostí. Jak mohu paměť zlepšit?

    mnemotechniky a pomůcky pro snadné zapamatování velkého množství informací
    aktivita: pracovní list, základní funkce myšlení a paměti, technika LOCI, kategorizace pojmů, rytmizace, obrazové asociace, fyzická aktivita

    Realizace: Kalousová

     

Online katalog knihovnyVíce

Adresa

Sítná 3106, 272 01 Kladno

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvatisicepatnact-čtrnáct: